ТИХІ ІГРИ
Що робити, коли діти
шумлять, а це не дуже доречно? Повторюю свою скарбничку "тихих ігор". Важливо
пам'ятати – багато дітей
мінімум до 6 років не вміють контролювати гучність мови. Центри мови і центри когнітивного контролю в цей
період лише продовжують дозрівати. А зараз –
реакції дітей можуть взагалі бути зовсім різними.
Ігри, що допоможуть
вимкнути гучність:
1. Пульт керування. На подушечках
пальців малюємо фломастером «кнопку гучності». Наприклад, на
вказівному пальчику – червоним кольором ставимо крапку – голосніше, на безіменному – синім кольором – тихіше. Тренуємося,
пропонуємо сказати слово, наприклад,
«мама», або ім'я дитини, натискаємо кілька разів на пальчик - Дитина каже
слово залежно від «кнопки» та кількості «кліків»
голосніше. (Доводимо до найбільшої гучності,
а потім, зупиняємо на потрібній). Коли дитина знову говоритиме голосніше, посміхаючись, торкаємося його «кнопки», або просимо,
щоб він сам доторкнувся.
2. Граємо в «шпигунів», в мишок і
кота (мишка повинна тихееенько, беззвучно пробратися і щось
заздалегідь продумане у нас схопити).
3. Диригенти –
Змахуємо рукою вгору – і це сигнал інструментам «грати голосніше», рукою вниз –
знижуємо гучність, збираємо руку в кулак – мовчання. (Даємо можливість дитині
теж побути диригентом).
4. Пишемо літери в рядок. Від маленької
до великої. (Лики Р, З, Ж) і навпаки, від величезної, до
маленької. Просимо дитину дивитися на букви, вимовляти звук, підвищуючи або
знижуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше
звук і навпаки).
5. Кожні кілька годин – 2 хвилини
тиші. Призначаємо дитину – головною. коли продзвонить будильник,
він подає всім сигнал – Слухаємо тишу.
6. Самі починаємо говорити пошепки.
Дитина дзеркатиме нас. Або граємо в «Шепотуньки» - розмови в сім'ї
лише пошепки.
7. Складаємо всі голосні голоси у вазу.
Вони там не змішуються. Коли хочеться сказати голосно, свій голос
потрібно взяти з вази.
8. Пантоміма – гра «в крокодила».
9. Спілкуватися
мовою жестів (можна придумати свою сімейну мову, перевірю, чи включили ми його
в онлайн курс на EdEre, не пам'ятаю), ця проста «мова», де кожна літера –
окремий жест – гарний і для дітей 4-5 років (у
нашій сім'ї він переходить із покоління в покоління
і він не раз нас рятував).
10. Граємо в оперу – не говоримо, а співаємо (спів сприймається
по-іншому). 11. Перетворення. Говоримо, як маленькі
ліліпутики, мишки або мурашки (а потім, як велетні чи слони).
12. "Мовчанка" – хто перший скаже слово, той програв.
13. "Передаємо думку на відстані" – вгадати
про що подумав, і що сказав.
14. Якщо діти у суперечці діти кричать
одночасно – дати всім прапорці, листки паперу з їхніми іменами, будь-які предмети – щоб їх піднімали,
коли хочуть «взяти слово». 15. Робимо
плювалки (трансформація вербальної агресії) – плюємо паперовими катишами, дуємо – в ціль.
Немає коментарів:
Дописати коментар