Стилі батьківського впливу

 


 ВЛАДНИЙ СТИЛЬ

Високий контроль, низька підтримка. Батьки недосяжні, викликають страх, вимагають беззаперечної покори. Однобічне спілкування: батьки-діти. Негнучкі, часто безпідставні стандарти. Жорсткі, часто безпідставні наслідки. Уникання виявлення любові, негнучкі покарання. Зламані воля й характер, переважаючий і черствий.

ВПЛИВ НА ДИТИНУ: Низька самоповага і самоконтроль, прояви бунтівливості, депресія, погані відносини, посередня успішність в школі.

ОСНОВНА УВАГА: Підвищити рівень підтримки і турботи, слухати дитину.

 ПОБЛАЖЛИВИЙ СТИЛЬ

Низький контроль, високий рівень підтримки, дитина керує. Двостороннє спілкування. Мало уявлення про наслідки. Постійне виявлення  любові, слабка дисципліна. Неприборкана воля і егоцентричний характер, дозволяючий і теплий.

ВПЛИВ НА ДИТИНУ: Низький самоконтроль, низька самоповага, нешанобливе ставлення, незахищеність,  нездатність пристосовуватися до меж, низька відповідальність, низька успішність у школі

ОСНОВНА УВАГА: Підвищити рівень контролю.

УСУНУТИЙ СТИЛЬ

Низький контроль, низький рівень підтримки. Батьки недосяжні. Мінімум спілкування. Лише декілька нечітко висловлених стандартів. Непередбачувані наслідки. Мінлива любов і дисципліна. Деформована воля і характер, віддалений і відсутній

ВПЛИВ НА ДИТИНУ: Низька самоповага та мотивація, труднощі у формуванні стосунків, бунтівливість, незахищеність, погана успішність у школі.

ОСНОВНА УВАГА: Більше часу приділяти дитині (підвищити як підтримку, так і контроль).

СПРЯМОВУЮЧИЙ СТИЛЬ

Високий рівень контролю і підтримки. Батьки досяжні, доброзичливе керування дитиною. Двостороннє ефективне спілкування. Чіткі стандарти, що ґрунтуються на правильних цінностях. Логічний аналіз проявів поганої поведінки. Постійна любов і дисципліна. Добре сформована воля і сильний характер, люблячий і стійкий.

ВПЛИВ НА ДИТИНУ: Висока самоповага, самоконтроль, самостійність, здорові взаємини,  хороша успішність в школі.

ОСНОВНА УВАГА: Підтримувати  баланс та покращувати підтримку і контроль.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар